SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Nedir?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması nedir? Diyorsanız doğru yerdesiniz. Her ne kadar konuyu bilmeyenlerin aramadığı bir kelime olsa da birileri kesinlikle çok fazla gözüme battı noluyor acaba demiştir. İşte burada bahsi geçen kelime öbeği ile yapılan SEO yarışması ve çok daha fazlası hakkında detaylı bir bilgi aktarmaya çalışacağım.

Aslında konuyu bilmeyen kalmadı. Bu “SEO analiz google sıralama yarışması” kelimesinde ilk 5 e girmek için özenle hazırlamaya karar verdiğim yazımdır. SEO’da “içerik kraldır ♛” diye bir söz var. Şimdi iş bu sözü pratikte deneyimleme ve sonuçlarını Google sıralama sayfasında izlemeye geldi. SEO yarışması bu tür deneyimleri kazanabilmek için mükemmel bir zemin oldu benim için.

Yarışmaya katıldığım günden bu yana her türlü SEO yöntemini denedim ve şu anda hepsinin birer saçmalık olduğuna karar verdim. Bu kanıya varmamın nedeni ise tahmin edeceğiniz üzere Google sıralamaları oldu.

Bu yazımda içinde bulunduğumuz SEO yarışmasına dair herşeyi en şeffaf hali ile anlatacağımı belirtip, kısaca yer vereceğim başlıklardan da bahsedeyim.

Yazı içerisinde; SEO yarışması nedir, kuralları, ödülleri, sponsorları, yarışmacıları, başlangıç ve bitiş tarihi gibi başlıklara yer vereceğim. Yazı sonunda ise sürekli güncelleyeceğimi belirttiğim günlük sıralama sonuçlarına yer vereceğim.

Haricen yine aynı yazı içerisinde SEO Analiz ve moradam yönetim ekibinin yarışma hakkında yaptıkları duyurulara da en güncel hali ile yer vereceğim. O zaman vakit kaybetmeden hadi başlayalım.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Nedir?

SEO Analiz google sıralama yarışması nedir
SEO Analiz google sıralama yarışması nedir

Yarışma kuralları, sonuçları v.s bilgilere daha sonra yer vereceğim şimdi ise yarışmanın hikayesini anlatmak istiyorum.

Yarışma, Seçkin Talanöz tarafından dile getirildiği ilk etapta çok fazla ilgi çekmemiş ve hak ettiği değeri bulamamıştı. Sonrasında aşağıdaki görselde göreceğiniz sitem dolu post ile katılımcı ve sponsorların silkelenmesini sağlayan yine Seçkin Talanöz oldu.

SEO Yarışmasını başlatan sitem

Tüm bunlar sonrasında 22.01.2022 tarihinde start verilen yarışma resmen başlamış oldu. Yarışmacı ve sponsor başvuruları ise 31.01.2022 tarihine kadar yapılabilir şekilde belirlendi.

Başlangıç aşamasında kazanan ödülleri temsili boyutlardaydı ancak son evreye gelindiğinde ödüller arttı ve daha fazla katılımcı talebi gelmeye başladı. Sonuç olarak SEO yarışması 55 katılımcı ile 31.03.2022 tarihine kadar kıyasıya bir yarışa sahne olmaya başladı.

Yarışma “SEO analiz google sıralama yarışması” kelime öbeğinde ilk 5 e girmeyi hedefleyen klasik bir SEO yarışması aslında. Kolay görünüyor değil mi? Evet! Bence de kolay görünüyor ancak göründüğü gibi değil.

Katılımcılara, Seçkin Talanöz tarafından verilen hedefe giden her yol mübah ruhsatından sonra gerçekten de her yolu deneyen çok değerli arkadaşlarımız var. Daha bir kaç gün geçmiş olmasına rağmen spam saldırıları, forumlardan ban yemeler, backlink vermiş sitelere uyarı mailleri v.s daha neler neler oldu. İlerleyen süreçte olabilecekleri kestirmek imkansız 🙂

SEO Yarışması Neden Yapılır?

SEO yarışmaları markaların bilinirlilğini, kişilerin tecrübe ve bilgi birikimlerini arttıran organizasyonlardır. Bu tür organizasyonlar içinde hatta çevresinde bulunan herkesin bir şekilde faydalanması için yapılmaktadır.

Nasıl Kayıt Olabilirim?

31 Ocak 2022 tarihine kadar yarışmada kullanacağınız alan adınızı yukarıda paylaştığım SEO Analiz Discord kanalından duyurmanız gerekiyor. Dikkat edilmesi gereken nokta ise şu " Alan adınızın son 120 gün içinde kayıt edilmiş olması gerekiyor". Bu kriterlere uygun herhangi bir domain ile katılım yapabilirsiniz.

Yarışma Kim Tarafından Düzenleniyor?

Yarışma SEO Analiz Facebook grubu yönetimi yani daha kısa açıklama ile Moradan.com sponsorluğunda Seçkin TALANÖZ önderliğinde başlatılmıştır.

SEO Yarışmasına Kimler Katılabilir?

"Katılımcılar, Facebook SeoAnaliz grubunun üyesi olmalıdır." Maddesinden de anlayabileceğimiz üzere yarışmaya SEO Analiz Facebook grubu üyeleri katılım sağlayabilirler.

SEO yarışmasına katılmak size ne kazandırır?

Bir SEO yarışması, kendi teknik bilginizi kontrol etmenin, yeni strateji ve teknikleri test etmenin veya rekabeti ve eylemlerini gözlemlemenin mükemmel bir yoludur. Öyleyse bu öğrenme etkisini kullanın! Belki de şirketinizde becerilerini kanıtlamak isteyen bir stajyeriniz var? Ayrıca kazanılacak harika ödüller var ve bir SEO hizmet sağlayıcısı olarak, SEO hizmet sağlayıcısı arayan ilgili şirketlere SEO yeteneklerinizi kanıtlayabilirsiniz.

Hangi SEO Tekniklerinin kullanımına izin veriliyor?

Bu karar sadece sana ait. Bağlantılar oluşturun, olağandışı içerik kullanın veya teknik hileler kullanın. Ancak, rekabetle birlikte Negatif SEO kullanmaktan kaçınmanızı rica ediyoruz, sonuçta adil bir rekabet olarak kalmalıdır.

Değerlendirmeye ne tür sıralamalar dahil edilir?

Yalnızca Google'dan gelen organik arama sonuçları değerlendirilir. Google Ads'den alınan ücretli yerleşimler, ayrıca Google My Business girişleri, Google Haberler makaleleri, resimler, videolar, podcast'ler vb. değerlendirilmez.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Nedir?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması, esasen bir kelime öbeğinden ibaret. Bu tür kelime öbekleri SEO terimlerinde uzun kuyruklu kelime öbeği olarak adlandırılır. SEO Analiz Google Sıralama Yarışması kelimesi SEO Analiz Facebook Grubu yöneticisi Seçkin Talanöz tarafından belirlenmiş ve mevcut SEO Yarışmasının ilgili arama terimi olmuştur.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Nasıl Yapılır?

SEO Yarışması, Sponsor, yarışmacı ve kurucu yani organizatörden ibarettir birde yarışmayı uzaktan izleyen ve aslında kendilerini sözde memleketin en iyi SEO uzmanları olarak gösteren tayfa var. Bu insan grupları ile birlikte sürdürülen yarışma büyük çekişmeye sahne oluyor. Her gün başka bir sırada uyanıyor yine başka bir sırada uyuyoruz. Herkes yarışma sonunda hak ettiği yerde olacak ve eminim ki hak eden kazanacak.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Neden Yapıldı?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması, Seçkin Talanöz'ün ön ayak olması ile yapıldı ve bu yarışmanın asıl nedenlerini inceleyecek olursak bunun altında tabii ki firmaların marka bilinirliğini arttırmasından, popüler olmaya kadar bir çok neden var. İşin özü ise bu iş bittiğinden kazanan kişi tek kişi olmayacak ve birçok kişi ekmeğini yiyecektir.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Kuralları Nelerdir?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Kuralları
SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Kuralları

Kurallar ilk olarak SEO Analiz Discord kanalında yayınlandı ve yarışmanın başından beri aynı kurallar dahilinde ilerleme kaydedildi. Sadece yarışmanın son tarihi olarak belirlenmiş olan 31.01.2022 tarihi biraz esnetildi o kadar. Buyrun kurallar;

  1. Yarışmacıların katılım için 31 Ocak 2022 tarihine kadar yarışmada kullanacakları alan adlarını ilan etmeleri gerekmektedir.
  2. Kullanılacak alan adlarının son 120 gün içinde tescil edilmiş olması gerekir. Ücretsiz olarak dağıtılan web siteleri yarışmaya katılamaz (wordress, Medium v.b)
  3. Kullanılacak alan adı daha önce başka bir amaçla (expireddomains’de) kullanılmış olabilir.
  4. Katılımcılar yarışmaya en fazla 3 farklı alan adı ile katılabilirler.
  5. Katılımcılar, Facebook SeoAnaliz grubunun üyesi olmalıdır.
  6. Katılımcılara 1 kelime öbeği verilecek ve yarışma süresi sonunda belirtilen kelime öbeğinde google sonuçlarında hangi domainin en üstte olduğuna göre bir sıralama yapılacaktır.
  7. Katılımcılar, yarışma boyunca SEO ile başarılı olmak için herhangi bir yöntemi kullanabilirler.
  8. Backlinkler ve dahili SEO kriterleri her katılımcı tarafından kendi stiline göre belirlenecektir.
  9. Yarışmaya kişi ve kurumlar katılabilir.
  10. Katılımcıların Kullanacakları web sitelerinde Discord grubumuzun ilgili kısmına ve seoanaliz facebook grubuna harici link verilmelidir.
  11. Harici kaynaklara bağlantılar nofollow veya dofollow olabilir.
  12. Sitede kullanılacak script, katılımcılar tarafından kendi tarzlarına göre seçilmelidir. Herhangi bir kısıtlama yoktur.
  13. Katılımcılar 31 Mart 2022 tarihinde sona erecek olan yarışmada, bitime son 10 gün kala içerik ekleyemeyecektir.

Kural gereği, birileri mutsuz uyanacaktır. İtiraz yok.

Yusef Masadow

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Ödülleri Nelerdir?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Ödülleri
SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Ödülleri

Ödüller, yukarıda da bahsettiğim gibi; yarışmanın başlangıç aşamasında temsili olarak belirlenmiş olmasına rağmen daha sonra sponsor katılımları ile birlikte artışa geçti. İşte yarışma ödülleri;

  • BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ :
    • 10.000 TL nakit para ödülü
    • Özel Şampiyonluk Kupası
    • 1.’lik Madalyası & 6 adet (com-net-org) domain.
    • 1 yıllık sınırsız linux hosting
    • 3 yıllık WordPress Large Hosting
    • 1 adet SEO kitabı.
  • İKİNCİLİK ÖDÜLÜ :
    • 2500TL para ödülü
    • 2 adet domain (com-net-org)
    • 2.’lik Madalyası
    • 1 yıllık sınırsız hosting
    • 1 yıllık WordPress Large Hosting
    • 1 adet SEO kitabı.
  • ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ :
    • 500 TL para ödülü
    • 1 adet domain (com-net-org)
    • 3.’lük Madalyası
    • 1 yıllık sınırsız hosting
    • 1 yıllık WordPress Large Hosting
    • 1 adet SEO kitabı
  • DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİLİK ÖDÜLÜ :
    • 250TL para ödülü
    • 1 yıllık sınırsız hosting
    • SEO Kitabı.

Moradam (Seçkin Talanöz) öncülüğünde, SEO yarışması için sponsor olan değerli firma ve tanınmış şahıslar, yukarıda gördüğünüz ödülleri, yarışma bitiminde Google sıralamasında ilk 5’te yer alan web site sahiplerine verecekler. Umarım bu ödül katılımcılar içerisinde en çok ihtiyaç duyan kişiye nasip olur. Gelelim bu ödülleri kimlerin verdiğine. Evet ödüller belli ama kim ne veriyor, sponsorlar kimler?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Sponsorları Kimler?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Sponsorları
SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Sponsorları

Sponsorlar ile ilgili bir ön konuşma yapmadan geçmeyelim. SEO Yarışması SEO Analiz Yönetimi öncülüğünde başlamış olmasına rağmen, sponsorların bu değerli etkinliğe dahil olması ile gerçek bir yarışma haline geldi. Bu nedenle kendilerine katkılarından dolayı şimdiden teşekkür ediyorum.

  • MORADAM (Yarışma Ana Sponsoru) : Toplam 4000 TL
  • Güzel Hosting : Toplam 3 kişiye hosting – Birinciye 3 domain
  • Hosting.com.tr : İlk 3’e Hosting
  • SEO Kitabı – Ayhan Karaman imzalı : ilk 5 yarışmacıya SEO Kitabı
  • Zohi Hosting : 6 adet domain
  • VagonSoft : 1000 TL para Ödülü
  • Saruhan Ajans : 1500 TL para ödülü
  • Webactueel.nl : 1500 TL para ödülü
  • Selahattin.com : 1000 TL para ödülü
  • ion.com.tr : 1000 TL para ödülü
  • Dijitanya : 1000 TL para ödülü
  • Erkan Eriden : 1000 TL para ödülü
  • Volkan Deniz ikiz : 500 TL para ödülü
  • Jetbilişim : 500 TL para ödülü
  • 360 Sosyal : 500 TL para ödülü
  • msreklam.com.tr : ilk 5 kişiye uzaktan kumandalı led ampül

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması, bu kadar değerli sponsorları olan bir yarışma işte. Kendilerine değerli katkıları için tekrar teşekkür ediyorum. Ödülleri konuştuk, sponsorları konuştuk kaldı bu ödülleri kimlerin alacağı.

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Yarışmacıları Kimler?

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Yarışmacıları
SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Yarışmacıları

İşte SEO Yarışmasının birbirinden cengaver yarışmacılarının birbirinden kaliteli web sitelerinin listesi;

  1. vizyonhaber.net
  2. referanshaberler.com
  3. eskrimistanbul.com
  4. seokursu.tv.tr
  5. alperozbay.xyz
  6. umutparlak.com
  7. aramaxi.com
  8. kocaelidayanisma.org
  9. thportali.com
  10. seoyarismasi.gq
  11. e-acente.site
  12. seoyarismasi.xyz
  13. seoiscisi.com
  14. eyupkoc.com.tr
  15. haberseko.com
  16. turkoyunlari.com
  17. anadolukavagi.net
  18. SEOrapor.com
  19. uskudarnakliyati.biz.tr
  20. googleseo.pw
  21. wpdersler.com
  22. teknonoktasi.com
  23. Seoc.xyz
  24. sokakhaber.net
  25. arackiralago.com
  26. siralamayarismasi.xyz
  27. seohizmetleri.xyz
  28. seokoloji.gen.tr
  29. iyinet2012seoyarismasi.org
  30. emabijuteri.com
  31. guvenliksistemleriizmir.com
  32. regexart.com
  33. seo-yarismasi.com
  34. wemseo.com
  35. seoanalizuzmani.gen.tr
  36. birisi.net
  37. 6608522.com
  38. eastbaymuscle.com
  39. fonsuzgazete.com
  40. rushcaptain.com
  41. marashaber.org
  42. arleno.com
  43. muhasebegonulluleri.com
  44. psikolog35.com
  45. farikawebtasarim.com
  46. seoyarismacisi.com
  47. rahatayaklar.com
  48. burcyorumla.com
  49. adamtouilseo.com
  50. nostalji.site
  51. kutsalmedya.com
  52. mcelikdemir.com
  53. hardwarejail.com
  54. bilgiko.com
  55. Oxfordacademy.nl

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması, bu kadar değerli insanı bir araya getirdi ve gerçekten bir aile ortamı oluşturdu diyebilirim. Birbirimizle sohbet ediyor, birbirimizden yeni şeyler öğreniyoruz, nerede mi? SEO Analiz Discord kanalı‘nda 🙂 Yarışma hakkında her türlü bilgiye yer verdiğime göre şimdi yarışmaya konu olan terimler ( SEO, SEO Analiz, SEO Yarışması ve Google Sıralama ) hakkında biraz bilgi edinelim istiyorum.

SEO Nedir?

SEO Nedir
SEO Nedir

Diğer web sitelerini anahtar kelime, açıklama ve içeriklerine göre indeksleyen, sınıflandıran ve elde edilen site arama sonuçlarına daha kolay ve hızlı ulaşmayı sağlayan web sitelerine arama motorları denir. SEO “Arama Motoru Optimizasyonu”, web sitelerine hızlı ulaşılabilirliği sağlamak için yaygın olarak kullanılan tekniklerden biridir. Bu kısımda da bir web sitesinin arama motorları tarafından daha fazla indekslenmesi ve anahtar kelimelerin ilk sıralarda yer alması için gerekli bilgileri açıklamaya çalışacağım.

SEO, web sitenizin Google gibi arama motorlarında arama sonuçlarındaki varlığına odaklanmaktadır. Bu bir dijital pazarlama stratejisi olan arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. SEO’nun nasıl çalıştığını anladığınızda, arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmak için farklı taktikler kullanabilirsiniz.

SEO taktiklerini iki gruba ayırabilirsiniz:

  • Sayfa İçi SEO: Tüm sayfa içi SEO stratejileri web sitenizde gerçekleşir.
  • Sayfa Dışı SEO: Tüm sayfa dışı SEO stratejileri web sitenizin dışında gerçekleşir.

Hem sayfa içi hem de sayfa dışı SEO, sitenizi kullanıcılar ve arama motorları için kullanımı daha kolay ve güvenilir hale getirmeyi amaçlar. Arama motoru botları, web sitenizin kendileri ve kullanıcılar için ne kolay kullanıldığını gördüklerinde bu, sitenizin farklı kelimelerle yapılan aramalarda da iyi sıralanma alma şansını artırır.

SEO Analiz ve SEO Yarışması Kavramları Nedir?

SEO Analiz ve seo yarışması
SEO Analiz ve seo yarışması

SEO Analiz ve SEO Yarışması kavramları, aslında birbirine uzak iki kavram. Şöyle ki; SEO Analiz, her SEO’cunun hatta her web site sahibinin sık sık uyguladığı bir işlem olmasına karşın SEO Yarışması birilerinin öncü olması neticesinde oluşturulabilen bir işlem. Her ikisini bir arada değerlendirmek ise bize düştü. Neden? Çünkü Google amca böyle istiyor 🙂

SEO Analiz Nedir?

SEO analizi, belirli anahtar kelimeler için Google gibi arama motoru sıralama sayfalarında daha üst sıralarda yer alma fırsatlarını görmenizi sağlar. SEO analizi ile web sitenizi inceleyebilir, neleri optimize etmeniz gerektiğini öğrenebilir, sıralamanızı iyileştirmek için ne yapmanız gerektiğine karar verebilir ve hangi stratejilerin sizi geride tuttuğunu öğrenebilirsiniz.

Google sıralama sayfasında rakiplerinizi öne çıkaran yada sizi düşüşe mahkum eden tüm etkenler SEO Analizi sayesinde ortaya çıkar ve bunun neticesinde ise eksiklerinizi giderme fırsatınız olur. SEO Analizi, en kısa bu şekilde tanımlanabilirdi, ancak bizim burada bahsettiğimiz, yani yarışmada odaklandığımız “SEO Analiz Google Sıralama Yarışması” kelime öbeği içinde geçen “SEO Analiz” kısmı gerçekte SEO Analiz Facebook Grubu‘nu simgeliyor.

SEO Analiz kavramını anladığımızı varsayarak SEO Yarışması kavramına geçiş yapıyorum.

SEO Yarışması Nedir?

SEO yarışması, bir grup yarışmacının SEO yeteneklerini konuşturarak, Google sıralama kriterlerini dibine kadar kullanarak birbirlerini arama sonuçlarında geçme çabalarıdır. SEO yarışmalarında yarışmacı ne kadar önemli ise sponsorlar da o kadar önemli ancak en önemlisi ise bu yarışmalara öncülük eden birilerinin olmasıdır. Yani, SEO Yarışması için ilk adımı atan kişi sonrasında sponsor arayışına girer.

Sponsorlar bulunduktan sonra bu yarışmalar ödülleriyle birlikte herhangi bir sayfada duyurulur. Web sitesine ve SEO bilgisine güvenen kişiler bu yarışmalara katılarak gelir elde etme çabasına girişirler. SEO yarışmalarına katılmak için SEO yarışmasını düzenleyen kişilerin belirttiği linkleri sitelerine eklerler. Bu sayede hem yarışmanın kurucusu hem de sponsorlar daha fazla backlink almakta ve hem Google’da yükselmekte hem de PageRank değerlerini yükseltmektedir.

SEO Yarışması bizlere ne kazandıracak

SEO Yarışması, etrafında 3 ayrı rolde kişileri bulunduruyor. Bunlar; Kurucu, Sponsorlar ve yarışmacılardır. Bu üç grup insan SEO Yarışması sürecinde kazanç sağlar. Şöyle ki;

  • Kurucu: SEO yarışmasını organize eden kişi yada firma yarışma süresinde internet ortamında şahsı ve firmasının adından çok fazla söz ettirmiş ve doğal reklam yaptırmış olur ve marka bilinirliği kazanır.
  • Sponsor: SEO Yarışması için verdikleri katkılar ile onların da şahsi veya firma isimleri yarışma süresince sürekli olarak duyurulur bu da kurucuya kattığı kadar olmasa da sponsorlar için de marka bilinirliği ve daha fazla müşteri kazancı oluşturur. Örneğin; Şu an içinde bulunduğumuz “SEO Analiz Google Sıralama yarışması” sponsorları verdikleri domain ve hosting paketleri neticesinde geleceğe yatırım yapmış ve hazır müşteriler edinmiş olacaklar.
  • Yarışmacı: SEO Yarışmasının organize edilmesi sonrasında en önemli yapı taşı yarışmacılar olur. Kurucu ve sponsorların doğal reklamını yapacak olan ekip bu ekiptir. Yarışmacılar ise SEO Yarışması sürecinde, sürekli yaptıkları deneme yanılma yöntemleri ile kendilerini muazzam geliştirmiş olurlar. Yarışmacıların kazancı ise; Rakip analizi, doğal SEO teknikleri ve yarışma sonunda alınacak ödüller olur.

Google Sıralama Faktörleri Kısaca Nelerdir?

Sıralama faktörleri nelerdir
Sıralama faktörleri nelerdir

İçeriği arama motorları için optimize etmek için gösterdiğimiz çabayla Google’ın sıralama algoritmasına hitap ettiğimize inanıyoruz. Ancak bunu yapamayacağımız da bir gerçek. Çünkü Google, sıralama için kullanılan faktörleri hiçbir zaman herkese açık olarak paylaşmamıştır. Google’ın onayladığı tek şey, organik arama sayfalarının sıralamasını belirlerken yaklaşık 200 sıralama sinyali kullandığıdır. Bu sinyaller, etki alanı faktörleriniz, sayfadaki faktörler, sayfa dışındaki faktörler, site düzeyindeki faktörler ve teknik faktörler gibi çok sayıda sinyali içerir.

  • Yüksek kaliteli içerik : Web sitenizin ve blog içeriğinizin kalitesi, Google sıralama faktörü olarak hala çok önemlidir. İçerik, sıralama faktörleri arasında hala en üst sırada yer alıyor. İçeriğiniz değerli bilgiler sağlamalıdır.
  • Mobil tasarım önceliği : Mobil öncelikli dizine ekleme resmi olarak Mart 2021’de tamamlandı. 2017’de başladığından bu yana uzun ve yavaş bir süreç oldu. Kısacası, mobil öncelikli dizine ekleme, Google’ın sitenizi dizine ekleme yöntemidir.
  • Sayfa Deneyimi : Son Sayfa Deneyimi güncellemelerinde gördüğümüz gibi, kullanıcı deneyiminin (UX) SEO üzerinde etkisi vardır. UX hakkında düşünmezseniz, web siteniz önemsiz hale gelir.
  • Sayfa hızı : Sayfa hızı yalnızca masaüstü için bir sıralama faktörü olmasına rağmen, 2018’de Google mobil sıralama faktörü haline geldi. Siteniz ne kadar yavaş yüklenirse o kadar fazla ziyaretçi ve gelir kaybedersiniz.

Google, arama sonuçları sıralaması için birçok kriter kullanmaktadır. Bu sonuçlar farklı etkenlere göre sürekli değişiklik göstermektedir. Yıllardır bilinen en kaliteli SEO siteleri bu konuyu çok kapsamlı şekilde ele almış ve içerikten sonra en önemli kriterler olarak “web sitesi trafik analizi“, “SEO sorgu dizelerinin belirlenmesi” gibi faktörlerden bahsetmişlerdir.

Halihazırda herkes Google’da kısa bir arama ile birçok ücretsiz web sitesi analizi yapan site bulabilir ve web sitesi inceleme raporunu alabilir. Bu işlem sonrasında, alınan raporu iyi anlayıp buna uygun geliştirmeler doğru şekilde yapılırsa Google arama sonuçları sıralaması yükselişe geçecektir.

Eveeeet! SEO Analiz Google Sıralama Yarışması dedik, SEO, SEO Analiz, SEO Yarışması ve Google Sıralama dedik, Sponsorları, ödülleri ve yarışmacıları tanıdık. Kimin bu süreçten ne kazanç sağladığını konuştuk. Bitti mi? Bitmedi tabi ki 🙂 Şimdi gelelim benim yarışma deneyimlerime;

SEO Analiz Google Sıralama Yarışması Deneyimlerim

Yarışmanın duyurulmasının ardından ben aslında katılım yapmayı hiç düşünmedim. Aradan bir kaç gün geçtikten sonra neden ben de katılmıyorum dedim ve katılım yapmaya karar verdim. Katılım için SEO Analiz Discord kanalına girip gerekli bildirimi yapmak istedim, öncesinde bir domain almam gerekiyordu tabi. Expireddomains’ e girdim ve SEO, SEO Yarışması gibi kelimeleri filtreleyerek ahanda gördüğünüz iyinet2012seoyarismasi.org bu dandik domaini gördüm.

Ahrefs taraması yaptım ve “SEO” artı “SEO yarışması” kelimelerinden backlink aldığını gördüm. Bunun üzerine bu domaini almaya karar verdim aynı anda da aldım. Ancak hiç spam skoruna bakmak falan aklıma gelmedi, siteyi kurup ilk içeriğimi yazdıktan sonra bu konu aklıma geldi Spam Skor Checker ile skoru gördüğümde ahanda *ıçtık dedim. Domainimin spam skoru %89 çıktı. Ama artık yapacak birşey yok bu şartlara rağmen bu yarışın içinde olmak zorundayım dedim.

SPAM SKORU
Domainim Spam Skoru

Bunun üzerine tek sayfa site denedim, içerikli bir site denedim, backlink kastım, toxic linkleri reddettim. Ancak geldiğim noktada hala tek bir yazı yazmış olan siteleri geçemedim. Spam skoru sıralamaya etki eder mi diye araştırma yaparken bu saçma kuralı ortaya çıkaran MOZ‘un bir yazısına rastladım.

Kısaca diyor ki; Spam Skoru sıralamaya etki etmez ve bir domanin spam skorunun yüksek olması onun spam içeriklerle dolu olduğu anlamına gelmez. Buraya kadar tamam ama, spam skoru bir domainin Google’dan ceza alma olasılığı anlamına gelir ve ne kadar yüksek ise domainin ceza alma olasılığı da o kadar yüksektir diyor. Bu durumu tersine çevirmek tabiki yine benim elimde ve ben elimden geleni yapmaya devam edeceğim.

Yarışmaya dair daha bir çok hamle yaptım ancak hepsini burada açıklamayacağım tabiki… Bu konuyu da hallettiğimize göre geçelim en önemli konumuz olan; SEO yarışması sonuçlarına…

SEO yarışması sonuçları (Güncel Sıralamalar) Nasıl?

Bilindiği gibi yarışma sonuçlarını her gün açıklayacağımı belirtmiştim ve dediğimi yapmaya devam edeceğim. Sadece bunu bu sayfadan yapacağım.

Aşağıda SEO analiz google sıralama yarışmasına ait güncel sıralamaları göreceksiniz. Bu sıralamalar tarafımdan günlük olarak SERP MOJO sıra takip uygulaması ile alınmaktadır. Her gün bu sayfada o güne ait güncel sıralamaları paylaşıyor olacağım.

Aşağıda “GENEL” olarak belirtilmiş alan sitenin Google SERP’te elde ettiği genel sıralama olup “YARIŞMA” olarak belirtilmiş alan ise yarışan siteler arasındaki sıralamasını temsil etmektedir. Ayrıca tabloda sıralamasını “100” olarak belirttiğim siteler ilk 100’e girememiş olan sitelerdir.

Yarışma sonuçlarını hala kendi çapımda takip ediyorum ancak sonuçların günlük yayınlanması sonrasında oluşan etkileşimin yetersizliği nedeni ile bu paylaşımları durdurmak zorunda kaldım.

Umuyorum ki “SEO Analiz Google Sıralama Yarışması” için özenle ele aldığım bu içerik spam skoru falan dinlemeyip sıralamaya girecek ve beni bu yolda mahcup etmeyecektir. Bu konuda destek veren, verecek olan tüm dostlarıma ise ayrıca teşekkür ediyorum.



from SEO Analiz Yarışması https://ift.tt/thPO4iL
via IFTTT

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEO Yarışması Nedir?

Anahtar Kelime Araştırması Yapmak İçin En İyi 10 Uygulama

Seo Nedir? Web Yöneticisi Adaylarına