Google Sıralama Yarışı

Google Sıralama Yarışı nedir ve böyle bir yarış nasıl kazanılır? Bu iki soruyu derinlemesine inceleyecek ve Google arama motorunda sıralamalarınızı iyileştirecek olan hamleleri gözden geçireceğiz.

Google Sıralama Yarışı Nedir?

Google arama sonuçlarının en üstünde yer alma yarışında, taramanız, tırmanmanız ve üzerinden atlamanız gereken bir dizi rakip ve algoritma süreciyle karşılaşacaksınız. Organik SEO söz konusu olduğunda, bu bir rekabettir ve rekabet zorludur. Google’ın algoritmalarındaki sıralamanızı belirleyen 200’den fazla faktörle, işletmenizi kendi yerine koymak için Google’ın güvendiği birçok site gereksinimi vardır.

Birinci sayfada en üst sırayı alma mücadelesi uzun ve göz korkutucu, ancak bu sektörde geçen yıllar içinde Google’ın algoritmaları ve sıralama faktörleri hakkında çok iyi bilgi sahibi olduk. Harika bir SEO strateji planı ve biraz sabırla, Google’ın SERP’lerinde yükselmeye başlayabilirsiniz.

Google Web Sitelerini Nasıl Sıralıyor?

Google sitenizi sıralarken iki şeye bakar: Bunlar yetki ve alaka düzeyi kavramlarıdır. Google, algoritmanın sonuçlarına ve arama motoru ‘örümcekleri’ tarafından toplanan bilgilere dayalı olarak her web sitesi için bir sıralama oluşturacaktır. Bu web siteleri, aldıkları sıralama puanına göre arama sonucu sayfalarında görüntülenir. Sayfanın en üstünde olmak, sayfanın arama sorgusu açısından ne kadar uygun olduğunu bildirir. Ancak algoritma olarak bilinen bu formüllerin yanı sıra Google ve diğer arama motorları daha alakalı ve doğru sonuçları listeyebilmek için çabalarken sürekli değişmektedirler.

Algoritma, Google’daki insanlar tarafından tasarlanmış olabilir, ancak web sitelerine verilen sıralamalar, herhangi bir kişi tarafından değil, algoritmanın sonucuna göre belirlenir. Ne yazık ki, belirli web sitelerinin algoritma tarafından verilen sıralamalarını beğenmiyor olsak dahi hiçbirimizin bunu değiştiirmek için manuel bir yetkimiz yoktur. Seçtiğiniz tüm anahtar kelimeler için size bir numaralı noktayı garanti etmek için SEO’yu büyüleyebilecek bir sihirbazlık komutu yoktur, ancak algoritmanın değer verdiği ve bunları geliştirmek için aktif olarak çalıştığı faktörlere dikkat ederek, web sitenizin sıralamasını iyileştireceğinizden emin olabilirsiniz.

O halde, işin aslına inelim ve sıralamanın en önemli faktörlerinden ve Google’ın web sitenizi nasıl konumlandıracağından bahsedelim.

1) Google İçin İçerik Kraldır

İçerik, en önemli Google sıralama faktörlerinden biridir ve bu durum bir süredir böyle devam ediyor. Ancak son yıllarda, anahtar kelime odaklı içerikten doğal ve gerçek bir tonda yazılmış daha alakalı içeriğe doğru bir kayma gördük.

Peki alakalı içerik tam olarak neye benziyor? Kısa cevap: Web sitenizin amacı, bir ürün veya hizmet hakkında ziyaretçilerinizi bilgilendirmek veya o ürünü satmak olsun, eğer içeriğiniz kötü yazılmışsa, amaç kaybolur ve bu durumda kullanıcılar mesajınızı anlamayacaklardır. Şunu sormalısınız: Bu sayfa potansiyel bir ziyaretçinin ilgileneceği tüm ayrıntıları ve bilgileri kapsıyor mu? Google, sayfaları analiz etme ve arama yapan kişinin amacını karşılayıp karşılamadıklarını belirleme konusunda oldukça iyi bir iş çıkarıyor.

Web sitenizdeki sayfalar, basit ve okunması kolay cümleler de dahil olmak üzere bilgilendirici içerikle zengin olmalıdır. Alanları ve bölümleri ayırmak için de başlıklar ve resimler kullanmalısınız!

2) Google Optimizasyonu Sever

Optimize edilmiş bir web sitesinde her sayfada temel meta veriler, meta başlık, meta açıklama ve yerinde kullanılmış H1 ve H2 etiketleri bulunur; bu faktörler sitenizin nasıl sıralandığını belirlemeye yardımcı olur. Google, Eylül 2009’da ne meta açıklamaların ne de meta anahtar kelimelerin Google’ın web araması için sıralama algoritmalarını etkilemediğini duyurdu. Bununla birlikte, meta açıklama etiketleri, kullanıcıların SERP’lerden tıklamalarını sağlamada önemlidir ve bu tıklamalar sıralamaları etkiler. Bu kısa paragraflar size arama yapanlara içeriğin reklamını yapma fırsatı verir ve kullanıcılara içeriğin alakalı olup olmadığına ve arama sorgularından aradıkları bilgileri içerip içermediğine karar verme şansı verir.

Kendi deneyimlerimizden, sıralama artışlarına bakıldığında meta başlıkların ve açıklamaların hala çok önemli olduğunu gördük, açıklamada ince ayarlar yapmak Google’da bir anahtar kelime için bulunduğunuz konumu etkileyebilir, bu da meta açıklamanın optimizasyon sırasında hala alakalı olduğunu gösterir.

3) Google Kaliteli Backlinkler Arar

Backlinkler (Geri bağlantılar), gelen bağlantılar olarak da bilinen web sitenize yönlendirilen bağlantılardır. Web sitenizin sahip olduğu geri bağlantıların sayısı, web sitenizin popülerliğini veya önemini gösterir. Geri bağlantılar SEO için önemlidir, çünkü Google çok sayıda kaliteli geri bağlantıya sahip web sitelerine daha fazla kredi verir ve bu web sitelerini bir arama sorgusu için sonuç sayfalarında diğerlerinden daha alakalı olarak görür.

Geri bağlantılar önemli bir Google sıralama faktörü olmaya devam ediyor, ancak Google yıllar içinde kötü bağlantıları iyilerden ayırmayı öğrendi. Web sitenizin sahip olduğu daha fazla bağlantı, daha yüksek bir puanla sonuçlanır, ancak yalnızca yüksek kaliteli ve yetkili alanlardan geliyorlarsa. Web siteniz için yüksek kaliteli bağlantılar elde etmek için birkaç taktik vardır; bağlantı kurma, sosyal yardım, konuk bloglama ve dijital PR.

4) Google Teknik SEO’yu Sever

Ayrıca web sitenizin sıralamasında da büyük rol oynayan birçok teknik SEO faktörü vardır. Düzenli teknik kontroller, web sitenizin Google’ın yönergeleriyle uyumlu olmasını sağlar ve buna göre anahtar kelime aramaları için dizine eklenebilir ve sıralanabilir.

Web siteniz zamanla büyüdükçe, sitenin yapısı da bununla başa çıkabilmelidir. İdeal olarak, sayfalar site içinde çok derine gömülmemelidir, bu da yatay bir site planlamak anlamına gelir. Bu, arama motorlarının sayfaları düzenli olarak taramasına, önbelleğe almasına ve dizine eklemesine olanak tanır. Göz önünde bulundurulması gereken diğer birçok teknik faktör; kurallılaştırma, web sitesi yamyamlaştırma, yönlendirmeler, sayfa hızı ve HTML işaretlemesi.

Peki, Google Sıralama Yaparken Neye Bakar?

Google web sitelerini nasıl sıralıyor? Cevap kesinlikle basit değil. SEO sürekli gelişen ve değişen bir sektördür. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, Google’ın sitenizi arama motorunda görünür kılmak için zengin içerik ve yüksek kaliteli bağlantılar için baskı yaptığını gördük. Her zaman oyunun zirvesinde olduğunuzdan emin olmak için Google’ın düzenli güncellemelerini takip etmenizi öneririz.



from SEO Analiz Yarışması https://ift.tt/Jru3tsv
via IFTTT

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEO Yarışması Nedir?

Anahtar Kelime Araştırması Yapmak İçin En İyi 10 Uygulama

Seo Nedir? Web Yöneticisi Adaylarına